Кыргыз Республикасынын Акыйкатчысынын  (Омбудсменинин) аппараты кызматтын улук жана кенже административдик кызмат орундарына кадрдык резервге кабыл алуу үчүн ачык сынак жарыялайт.

Бардык административдик мамлекеттик жарандык кызмат орундары үчүн тесттик тапшырмаларды (негизги тест) түзүүдө колдонулуучу ченемдик укуктук актылардын жана документтердин тизмеси:

Улук административдик мамлекеттик кызмат орундары үчүн (негизги тест):

1)Кыргыз Республикасынын Конституциясы;
2)“Жарандардын кайрылууларын кароо тартиби жөнүндө” Кыргыз Республикасынын Мыйзамы;
3)“Мамлекеттик жарандык кызмат жана муниципалдык кызмат жөнүндө” Кыргыз Республикасынын Мыйзамы;
4)“Коррупцияга каршы аракеттенүү жөнүндө” Кыргыз Республикасынын Мыйзамы;
5)“Кыргыз Республикасынын ченемдик -укуктук актылары жөнүндө” Кыргыз Республикасынын Мыйзамы;
6)Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 2020-жылдын 3-мартындагы №120 токтому менен бекитилген “Кыргыз Республикасында иш кагаздарын жүргүзүү боюнча типтүү нускама”.

Кенже административдик мамлекеттик кызмат орундары үчүн (негизги тест):

1)Кыргыз Республикасынын Конституциясы;
2)“Мамлекеттик жарандык кызмат жана муниципалдык кызмат жөнүндө” Кыргыз Республикасынын Мыйзамы;
3) Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 2020-жылдын 3-мартындагы №120 буйругу менен бекитилген “Кыргыз Республикасында иш кагаздарын жүргүзүү боюнча типтүү нускамасы”.

Каржы, бухгалтердик эсеп жана административдик чарбалык камсыздоо боюнча административдик кызмат орундарынын улук тобуна карата квалификациялык талаптар:

Кесиптик билим деңгээли:
– төмөнкү багыттар боюнча жогорку кесиптик билими: экономика жана башкаруу; финансы; бухгалтердик эсеп; аудит.
Кызматы жана иш тажрыйбасы:
– мамлекеттик жана/же муниципалдык кызматта 1 жылдан кем эмес иш стажы, же тиешелүү кесиптик чөйрөдө 3 жылдан кем эмес иш стажы.
Кесиптик компетенциялар:
Билим:
– Кыргыз Республикасынын Бюджеттик кодекси;
– Кыргыз Республикасынын Мыйзамдары: «Кыргыз Республикасынын Омбудсмени (Акыйкатчысы) жөнүндө; «Эмгек акыны, пенсияларды, пособиелерди жана башка социалдык төлөмдөрдү өз убагында төлөөнү камсыз кылуу жөнүндө»; «Бухгалтердик эсеп жөнүндө»;
— бухгалтердик эсеп программасы 1С.
Билгичтиги:
– маалыматты чогултуу, талдоо, системалаштыруу жана жалпылоо;
– аналитикалык документтерди даярдоо;
— тиешелүү чөйрөдө ата мекендик жана чет өлкөлүк тажрыйбаны талдоо жана аны практикада колдонуу;
– кесиптештер менен эффективдүү кызматташуу;
— ишкердик сүйлөшүүлөрдү жүргүзүү;
— ар кандай браузерлер менен иштөө;
— Кыргыз Республикасынын мыйзамдарынын укуктук базасынын маалыматтык тутумдарын пайдаланууга;
Көндүмдөр:
— мезгилдүү отчетторду даярдоо;
— жогору турган жетекчилердин өздөрүнүн кызматтык ыйгарым укуктарынын чегинде берилген буйруктарын жана көрсөтмөлөрүн баш ийүү тартибинде өз убагында жана сапаттуу аткаруу. Мыйзамга каршы келген буйрук, буйрук же көрсөтмө алынган учурда мамлекеттик кызматчы мыйзамдын жоболорун жетекчиликке алууга милдеттүү;
— убакыт табельдерин кабыл алуу, талдоо жана контролдоо жана аларды бухгалтердик эсепке алуу үчүн даярдоо;
— убактылуу эмгекке жарамсыздык баракчаларын, бейтаптарды багуу боюнча маалымкаттарды жана кызматкердин жумушта жок болуу укугун ырастоочу башка документтерди кабыл алуу жана тариздөөнүн тууралыгын контролдоо, аларды бухгалтердик эсепке алуу, ошондой эле белгиленген тартипте түзүү үчүн даярдоо; финансылык отчеттуулук;
— Иш башкармасынын кызматкерлеринин эмгек акысын чегерүү, эмгек акы фондунун чыгымдалышын контролдоо, тактап айтканда 2111,2121,2721 чыгаша статьяларына тиешелүү бардык элементтери менен.
— бухгалтердик жазууларды каттоо жана аларды жайгаштыруу;
— ар бир айдын 25-күнүнө чейин өткөн айдын 1С оперативдүү бухгалтердик программасы боюнча жүргүзүлгөн бардык операцияларды бүтүрүүгө жана бөлүмдүн начальнигине отчетторду (баланс) берүүгө.
Белгиленген мөөнөттөрдү сактоо жана мөөнөтү өтүп кеткен дебитордук жана кредитордук карыздарды болтурбоо.- камсыздандыруу төгүмдөрүн чегерүү жана мамлекеттик бюджеттен тышкаркы социалдык фонддорго которуу, башка төлөмдөрдү жана төлөмдөрдү, ошондой эле кызматкерлерди материалдык жактан кызыктыруу үчүн каражаттарды чегерүү;
— эсептик документтердин сакталышын, алардын архивге өткөрүп берүү үчүн белгиленген тартипте жол-жоболоштурулушун контролдоо;
— кассалык тартиптин сакталышын көзөмөлдөө;
— каражаттардын кирешелери жана чыгашалары боюнча балансты жана оперативдүү жыйынды отчетторду түзүү үчүн маалыматтарды даярдоо;
— заманбап компьютердик техниканы жана маалыматтык технологияларды колдонуунун негизинде рационалдуу пландаштыруу жана эсепке алуу документтерин, бухгалтердик эсептин прогрессивдүү формаларын жана ыкмаларын иштеп чыгууга жана ишке ашырууга катышуу;
— аппараттын кызматкерлерине бухгалтердик эсеп, контролдоо, отчеттуулук жана экономикалык талдоо боюнча методикалык жардам көрсөтүү;
— бөлүмгө жүктөлгөн башка милдеттерди аткаруу.
— жетекчиликтин башка тапшырмаларын аткаруу.

Басма сөз кызматынын багыты боюнча административдик кызмат орундарынын кенже тобуна квалификациялык талаптар:
Кесиптик билим деңгээли:
– төмөнкү багыттар боюнча жогорку билими: журналистика; филология.
Кызматы жана иш тажрыйбасы:
— Иш стажы талап кылынбайт.
Кесиптик компетенциялар:
Билим:
– Кыргыз Республикасынын мыйзамдары: «Жеке мүнөздөгү маалымат жөнүндө жөнүндө»; «Жалпыга маалымдоо каражаттары жөнүндө»; «Журналисттин кесиптик ишмердигин коргоо жөнүндө»; «Кыргыз Республикасынын Омбудсмени (Акыйкатчысы) жөнүндө».
Билгичтиги:
— жогору турган жетекчилердин буйруктарын сапаттуу аткаруу;
– документтерди, маалыматтарды, суроо-талаптарга жоопторду сапаттуу даярдоо;
– тиешелүү тармактагы ата мекендик жана чет өлкөлүк тажрыйбаны талдоо жана аны практикада колдонуу;
– жумушуна ылайык өз ишин натыйжалуу пландаштыруу жоопкерчиликтер;
– жарандардын кайрылууларын кароо жана аларга жоопторду даярдоо;
– мамлекеттик жана/же расмий тилде иштиктүү кат алышуу;
– кесиптик этиканын нормаларын эске алуу менен социалдык тармактарда туура өз ара аракеттенүү;
Көндүмдөр:
– ченемдик укуктук актылар менен иштөө жана аларды практикада колдонуу;
– жылдык жана атайын отчеттор үчүн материалдарды даярдоо;
– жарандардын кайрылууларын кароо;
– пресс-релиздерди, Омбудсмендин билдирүүлөрүн даярдоо;
– Омбудсмендин сөзүнүн тексттерин редакциялоо;
– ведомстволук гезитке макалаларды даярдоо;
– Акыйкатчынын сайтын керектүү маалыматтар менен камсыз кылуу;
– республикалык жалпыга маалымдоо каражаттарында адам укуктары маселелерин чагылдыруу процессине мониторинг жүргүзүү (орус тилинде);
– стенограммаларды, видео жана аудио материалдарды транскрипциялоо;
– Омбудсмендин, анын орун басарларынын, Аппараттын жетекчисинин жана кызматкерлеринин пресс-конференцияларын уюштуруу;
– республикалык жалпыга маалымдоо каражаттарында адам укуктары маселелерин чагылдырууга мониторинг жүргүзүү;
— мамлекеттик жана расмий тилдеринде пресс-релиздерди даярдоо, редакциялоо, басып чыгаруу, жайылтуу жана которуу;
– Акыйкатчынын сайтын жана интернеттин социалдык тармактарындагы расмий баракчаларын керектүү фото, видео жана тексттик материалдар менен камсыз кылуу;
– окурмандардын электрондук комментарийлерине мониторинг жүргүзүү жана аларга жооп берүү;
— жарандардын электрондук кайрылууларын каттоо үчүн жарандардын кайрылуулары менен иштөө жана документтик камсыздоо бөлүмүнө өткөрүп берүү;
— жетекчиликтин башка тапшырмаларын аткаруу.

Кыргыз Республикасынын Акыйкатчысынын (Омбудсменинин) Ош облусу жана Ош шаары боюнча өкүлчүлүгүнө административдик кызмат орундарынын кенже тобуна квалификациялык талаптар:
Кесиптик билим деңгээли:
– төмөнкү багыттар боюнча жогорку билим: юриспруденция; мамлекеттик жана муниципалдык башкаруу, экономика.
Иш стажы жана иш стажы:
— мамлекеттик жана/же муниципалдык кызматта 1 жылдан кем эмес иш стажы, же тиешелүү кесиптик чөйрөдө 3 жылдан кем эмес иш стажы.
Кесиптик компетенциялар:
Билим:
– Кыргыз Республикасынын Эмгек кодекси;
– Кыргыз Республикасынын Мыйзамдары: “Кыргыз Республикасынын Омбудсмени (Акыйкатчысы) жөнүндө”; «Мамлекеттик жарандык кызмат жана муниципалдык кызмат жөнүндө»; «Жарандардын кайрылууларын кароонун тартиби жөнүндө»; «Кылмыш жасады деген шек менен жана айыптоо менен кармалган адамдарды кармоонун тартиби жана шарттары жөнүндө».
Билгичтиги:
— жогору турган жетекчилердин буйруктарын сапаттуу аткаруу;
– документтерди, маалыматтарды, суроо-талаптарга жоопторду сапаттуу даярдоо;
– тиешелүү тармактагы ата мекендик жана чет өлкөлүк тажрыйбаны талдоо жана аны практикада колдонуу;
– кызматтык милдеттерине ылайык өз ишин натыйжалуу пландаштыруу
– жарандардын кайрылууларын кароо жана аларга жоопторду даярдоо;
– мамлекеттик жана/же расмий тилде иштиктүү кат алышуу;
— командалык иш;
— Кыргыз Республикасынын мыйзамдарынын укуктук базасынын маалыматтык тутумдарын пайдаланууга;
Көндүмдөр:
– ченемдик укуктук актылар менен иштөө жана аларды практикада колдонуу;
– жылдык жана атайын отчеттор үчүн материалдарды даярдоо;
– жарандардын кайрылууларын кароо;
— жетекчиликтин башка тапшырмаларын аткаруу.

Кыргыз Республикасынын Акыйкатчысынын (Омбудсменинин) Жалал—Абад облусу боюнча өкүлчүлүгүнө административдик кызмат орундарынын кенже тобуна квалификациялык талаптар:
Кесиптик билим деңгээли:
– төмөнкү багыттар боюнча жогорку билим: юриспруденция; мамлекеттик жана муниципалдык башкаруу, экономика.
Иш стажы жана иш стажы:
— мамлекеттик жана/же муниципалдык кызматта 1 жылдан кем эмес иш стажы, же тиешелүү кесиптик чөйрөдө 3 жылдан кем эмес иш стажы.
Кесиптик компетенциялар:
Билим:
– Кыргыз Республикасынын Эмгек кодекси;
– Кыргыз Республикасынын Мыйзамдары: “Кыргыз Республикасынын Омбудсмени (Акыйкатчысы) жөнүндө”; «Мамлекеттик жарандык кызмат жана муниципалдык кызмат жөнүндө»; «Жарандардын кайрылууларын кароонун тартиби жөнүндө»; «Кылмыш жасады деген шек менен жана айыптоо менен кармалган адамдарды кармоонун тартиби жана шарттары жөнүндө».
Билгичтиги:
— жогору турган жетекчилердин буйруктарын сапаттуу аткаруу;
– документтерди, маалыматтарды, суроо-талаптарга жоопторду сапаттуу даярдоо;
– тиешелүү тармактагы ата мекендик жана чет өлкөлүк тажрыйбаны талдоо жана аны практикада колдонуу;
– кызматтык милдеттерине ылайык өз ишин натыйжалуу пландаштыруу
– жарандардын кайрылууларын кароо жана аларга жоопторду даярдоо;
– мамлекеттик жана/же расмий тилде иштиктүү кат алышуу;
— командалык иш;
— Кыргыз Республикасынын мыйзамдарынын укуктук базасынын маалыматтык тутумдарын пайдаланууга;
Көндүмдөр:
– ченемдик укуктук актылар менен иштөө жана аларды практикада колдонуу;
– жылдык жана атайын отчеттор үчүн материалдарды даярдоо;
– жарандардын кайрылууларын кароо;
— жетекчиликтин башка тапшырмаларын аткаруу.

Сынакка катышуу үчүн төмөнкү документтерди тапшыруу керек:
— өзүнүн арызы;
— кадрларды эсепке алуу боюнча өздүк баракча, сүрөтү менен (4х6);
— өздүк таржымал (соттуулугу бар же жок экендиги жөнүндө маалыматты көрсөтүү менен);
— резюме сүрөтү менен форма боюнча;
— нотариустан же акыркы иштеген жеринде күбөлөндүрүлгөн негизги жана кошумча билимин (бар болсо) ырастаган документтердин көчүрмөлөрү;
— нотариустан же акыркы иштеген жеринде күбөлөндүрүлгөн эмгек китепчесинин көчүрмөсү (иш стажы бар болсо);
— илимий даражаны жана илимий наамды (бар болсо) ыйгаруу жөнүндө документтердин көчүрмөлөрү;
— паспорттун көчүрмөсү (түп нускасы сынакка келгенде көрсөтүлөт).
— акыркы иштеген жериңизден сунуш кат.
Сынакка катышуу үчүн документтерди кабыл алуу 2023-жылдын 15-августунан тартып 25-августуна чейин жүргүзүлөт. Дареги: Бишкек ш., Тыныстанова көч. 120, кабинет №207, тел.: 66-32-97